خلاصه داستان مم مم شو فیلم های تفکر و پژوهش ششم دانلود فیلم های تفکر و پژوهش ششم دبستان درس دوم تفکر و پژوهش ششم فیلم پرواز کن پرواز تفکر و پژوهش دانلود فیلم آخر خط تفکر و پژوهش تمام فیلم های تفکر پژوهش ششم فیلم زیر ذره بین تفکر و پژوهش

در ادامه مطلب


نوع عنوان فعالیت : نیمه تجویزی

مضمون : هویت

صلاحیت‌ها : مشاهده، استدلال، قضاوت

زمان : ۱ جلسه

پیوست : دارد

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                            ۲۴۷کیلو بایت 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود فیلم مم مم شو                                                                      ۵۵.۲۴ مگابایت 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

فعالیت شماره ۱۱ عنوان فعالیت: مم مم شو

مضمون: هویت، آداب و رسوم

صلاحیت‌ها:مشاهده، استدلال، قضاوت

زمان: ۴۵دقیقه

از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش در هر یک از نظام های آموزشی حفظ، انتقال و پالایش فرهنگ و آداب و رسوم حاکم بر آن جامعه است. در این فعالیت دانش‌آموزان پس از نمایش فیلم در باره آداب مراسم دعای قطع باران، تفاوت نوع زندگی و تاثیر آن بر پیدایش آداب و رسوم و به طور متقابل تاثیر فرهنگ بر نوع زندگی در هر منطقه با یکدیگر گفت و گو می‌کنند.

انتظارات عملکردی خاص:

·         طرح پرسش‌های مناسب و تشخیص مسئله

·        کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

·        پیش‌بینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه‌

·        شناسایی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و رابطه‌ها

·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

·        استنباط و نتیجه‌گیری از یافته‌ها

·        سنجش اطلاعات، ارزیابی و به چالش کشیدن ایده‌ها و اعمال خود و دیگران

انتظارات عملکردی مشترک

·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

·        بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود

·        استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود

·        جانبداری از ارزش‏های فرهنگی متنوع

مواد و وسایل آموزشی:فیلم مم مم شو

فرایند اجرای فعالیت:

قبل از نمایش فیلم نظر دانش‌آموزان را در مورد این جمله جویا شوید. «باران نعمت خداست» بعد فیلم «مم مم شو» را نمایش دهید و با سؤالات زیر سعی کنید زمینه بحث و استدلال دانش‌آموزان را فراهم کنید.

·   در این فیلم بارش باران برای روستائیان خوب بود یا بد؟ شما چه نکات مثبت یا منفی برای باریدن باران در آن روستا می‌توانید بیان کنید.

·        آثار بارش باران بر زندگی مردم در محیط‌های دیگر چگونه است؟

·        رسم «مم مم شو» چیست؟ در شهرهای دیگر چه رسومی برای باران دارند؟

·   آیا آداب و رسوم با محیط زندگی مردم ارتباط دارد؟ (در پاسخ به این سؤال منظور از محیط اعم از محیط طبیعی و اجتماعی است. )

·        آیا آداب و رسومی وجود دارد که همه مردم ایران آن را انجام می‌دهند؟

·         آیا آداب و رسومی وجود دارد که بین مردم چند کشور مشترک باشد؟

·        آیا آداب و رسومی وجود دارد که همه مردم جهان آن را انجام می‌دهند؟

·        آیا همه آداب و رسم‌ها خوب هستند؟

·        آداب و رسوم زندگی مردم را شکل می‌دهد یا زندگی مردم آداب و رسوم را؟

توصیه‏های اجرایی:-------

فعالیت تکمیلی: -----------

پیوست‏:

فیلم «مم مم شو» در مورد رسمی روستایی در استان مازندران برای توقف باران است.