انشا در مورد دهه فجر کلاس چهارم متن در مورد 22 بهمن مقاله در مورد 22 بهمن برای دبستان انشا در مورد 22 بهمن برای کلاس هفتم شعر در مورد 22 بهمن چرا 22 بهمن را جشن می گیریم متن درباره راهپیمایی 22 بهمن انشا درباره پیروزی

 

انشا مناسب کودکان
موضوع انشا 22 بهمن و دهه ی فجر بود به خانه رفتم از مادرم پرسیدم 22 بهمن چه اتفاقی افتاده است و چرا ما آن را جشن می گیریم؟

مادر کمی فکر کرد و بعد گفت هیچ کس بهتر از پدر بزرگ نمی تواند این روز را برای تو توضیح دهد امشب به خانه پدر بزرگ می رویم تا او از این روز برای ما بگوید.

شب به خانه ی پدر بزرگ رفتیم و موضوع را با او در میان گذاشتیم. پدر بزرگ لبخندی زد و شروع کرد به توضیح دادن.

دهه فجر روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است. مردم که از ظلم و ستم زمان خود خسته شده بودند و دنبال عدالت بودند از روز 12 تا 22 بهمن با رهبری حضرت آیت الله خمینی (ره) به خیابان ها آمدند و بر علیه حکومت طاغوتی محمد رضا شاه شعار دادند.

محمد رضا شاه اول خواست که جلوی مردم را بگیرد و خیلی از مردم را به شهادت رساند اما مردم تسلیم نشدند و به خانه های شان نرفتند.

آن ها برای شهادت آماده بودند و می خواستند با خون خود عدالت را بر قرار کنند. محمد رضا شاه از قدرت مردم ترسیده بود و می دانست که ظلم و ستم پایدار نیست و به زودی مردم پیروز خواهند شد از ایران فرار کرد و کنترل کشور را به دست شاپور بختیار داد.

بختیار مامور شده بود فرودگاه ها را ببندد تا از ورود امام خمینی (ره) به ایران جلوگیری کند و مردم و انقلاب را شکست دهد. اما بالاخره با پا فشاری مردم فرودگاه ها باز شد و آن حضرت وارد ایران شد.

پس از ورود حضرت آیت الله خمینی (ره) به ایران، مردم در کنار رهبر آگاه شان به مبارزه ادامه دادند و عاقبت در روز 22 بهمن، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مردم به خواسته ی چندین ساله خود رسیدند.

بعد از پیروزی انقلاب مردم به جمهوری اسلامی ایران رای دادند و حکومت جمهوری اسلامی را برای کشور خود انتخاب کردند.