متن داستان کیمیاگر تفکر و پژوهش خلاصه داستان کیمیاگر تفکر و پژوهش دانلود فیلم های تفکر و پژوهش ششم دبستان فیلم تپه ی کوچک تفکر و پژوهش ششم ابتدایی داستان تپه ی کوچک تفکر ششم داستان آخر خط تفکر و پژوهش ششم داستان های تفکر و پژوهش ششم سال 96 تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب
در ادامه مطلب
نوع عنوان فعالیت : نیمه تجویزی
مضمون : طمع و قناعت
صلاحیتها : مشاهده، قضاوت بر اساس نظام معیار
زمان : ۱ جلسه
پیوست : دارد
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود برگه ثبت مشاهدات درس ۲۴۷کیلو بایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود فیلم کیمیاگر ۳۶.۳۲ مگابایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فعالیت شماره ۱۲ عنوان فعالیت: کیمیاگر
مضمون: طمع/ قناعت
صلاحیتها:مشاهده، تحلیل، قضاوت براساس نظام معیار
زمان: ۴۵دقیقه
حد نهایی آرزوهای ما کجاست. مرز بین طمع و کمال جویی در کجا قرار دارد؟ چه چیزی به خوشبختی حقیقی ما کمک می کند؟ جواب این سؤالات را از چه کسی بپرسم؟ مشارکت در بحث و گفت وگوها در مورد پیامد کارها در این فعالیت به دانشآموزان در تشخیص راه زندگی و دلایل انتخاب آن کمک میکند.
· طرح پرسشهای مناسب و تشخیص مسئله
· برنامهریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود
· پیشبینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه
· استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایدهها و تصمیمهای خود
· سنجش اطلاعات، ارزیابی و به چالش کشیدن ایدهها و اعمال خود و دیگران
انتظارات عملکردی مشترک
· بررسی پدیدهها و روابط بین آنها
· بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیدهها
· بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· جانبداری از ارزشهای دینی
مواد و وسایل آموزشی:فیلم کیمیاگر از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
فرایند اجرای فعالیت:
فیلم کیمیاگر را برای دانشآموزان نمایش دهید. دقایقی فرصت دهید تا در سکوت در مورد آن فکر کنند. سپس با استفاده از سؤالات زیر زمینه تحلیل واستدلال دانشآموزان را فراهم کنید.
· یافتن صندوق چه تغییری در زندگی کشاورز ایجاد کرد؟
با سؤالات خود کمک کنید تا دانشآموزان با ذکر جزئیات داستان موقعیت قبلی مرد کشاورز را با موقعیت جدید او مقایسه کنند.
· چرا کتاب را در صندوقی زیر خاک دفن کرده بودند؟
· کشاورز قبل از انداختن ساز خود در آتش چه احساساتی داشت؟ چرا اینطور فکر میکنید؟
· تعریف شما از طمع و قناعت چیست؟ از دانشآموزان بخواهید با مثال تعاریف خود را روشن کنند
· آیا به دنبال تغییر بودن خوب است یا بد؟
در این فعالیت دانشآموزان مفهوم طمع و قناعت و تاثیر آن در زندگی را کشف خواهند کرد و معلم فقط تسهیلگر خواهد بود لذا از ذکر عباراتی که القا نتیجه توسط شما به دانشآموزان باشد پرهیز کنید. تماشای فیلم و گفتو گوی دانشآموزان به دریافت پیام به صورت غیرمستقیم کمک خواهد کرد. معلم و سایر دانشآموزان با درخواستهایی نظیر مثال بزن، توضیح بیشتر بده، به چه علت این را گفتی، و . . . به روشنسازی بیان و طرز تلقی یگدیگر کمک میکنند. در پایان جلسه از دانشآموزان بخواهید در کتاب کار تعریف خود را از طمع و قناعت با ذکر مثال بنویسند.
توصیههای اجرایی:------------
فعالیت تکمیلی: --------------
پیوست:-----------