درس من عاقبت از این پل خواهم گذشت متن داستان من عاقبت از این پل خواهم گذشت خلاصه فیلم من عاقبت از این پل خواهم گذشت پیام فیلم من عاقبت از این پل خواهم گذشت متن من عاقبت از این پل خواهم گذشت فیلم من عاقبت از این پل خواهم گذشت نماشا متن داستان کیمیاگر تفکر و پژوهش تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب
در ادامه مطلب
نوع عنوان فعالیت : نیمه تجویزی
مضمون : به گونهای دیگر دیدن
صلاحیتها : مشاهده، استدلال، قضاوت
زمان : ۱ جلسه
پیوست : دارد
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود برگه ثبت مشاهدات درس ۲۴۷کیلو بایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود فیلم میترا ۳۹.۹۲مگابایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فعالیت شماره ۱۰ عنوان فعالیت: من عاقبت از این پل خواهم گذشت.
مضمون: به گونهای دیگر دیدن
صلاحیتها:مشاهده، استدلال، قضاوت
زمان: ۴۵دقیقه
اگرچه با توسعه رسانههای ارتباط جمعی میزان اطلاعات جامعه در باره معلولان افزایش یافته است، با این حال بعضا نگاههای کاهنده و یا مبالغه آمیز به تواناییهای معلولان موجب کاهش ارتباط این بخش عظیم از جامعه انسانی با دیگر اعضای آن میشود. در این فعالیت دانشآموزان پس از نمایش فیلم با بحث و گفت و گو در باره محتوای فیلم به تعبیر و تفسیر معنای واژههایی نظیر توانایی، ضعف، خوشبختی، ناامیدی، زندگی واقعی کامل کردن زندگی یکدیگرو نظایر آن میپردازند و درک خود را در این باره توسعه میدهند.
· طرح پرسشهای مناسب و تشخیص مسئله
· پیشبینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه
· شناسایی تفاوتها، شباهتها و رابطهها
· استنباط و نتیجهگیری از یافتهها
· همفکری با دیگران در حل مسائل و مشکلات
· ارزشمند دانستن حیات و تلاش در راه کمال
انتظارات عملکردی مشترک
· بررسی پدیدهها و روابط بین آنها
· بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیدهها
· بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· شناسایی راههای چگونگی یادگیری خود
· جانبداری از ارزشهای دینی
مواد و وسایل آموزشی:فیلم میترا
فرایند اجرای فعالیت:
فیلم «میترا» را برای دانشآموزان به نمایش بگذارید و نظر دانشآموزان را در مورد زندگی افراد دارای معلولیت جویا شوید دانشآموزان میتوانند از یکدیگر علت نظرات را جویا شوند. سؤالات زیر میتواند در این مرحله مورد استفاده قرار گیرد.
· پیامهای فیلم چه بود؟
· از نظر شما زندگی یعنی چه؟ آیا میترا یک زندگی واقعی داشت؟ خواهرش چطور؟
· آدمها چگونه همدیگر را کامل میکنند؟
· رضایت از زندگی یعنی چه؟ آیا آدمهایی را میشناسید که از زندگی خود احساس رضایت نمیکنند؟ چرا اینگونهاند؟
· آیا پل خوشبختی وجود دارد؟ پل خوشبختی برای شما چه معنایی دارد؟
· آیا نظرتان قبل و بعد از نمایش فیلم در مورد افراد دارای ناتوانی جسمی تغییر کرد؟ در مورد سایر آدمها چطور؟ در مورد زندگی چه؟ چرا؟
· چرا برخی از نظرات تغییر میکند؟ آیا تغییر نظرات خوب است یا بد؟
توجه داشته باشید که این سؤالات بخصوص سؤال آخر یک جواب بلی یا خیر ندارد بلکه دانشآموزان باید با کمک معلم همهی جوانب یک مسئله را بررسی و روشن کنند و حتی ممکن است به اصولی برسند. مهم این است که کسب، حفظ، یا تغییر نظرات براساس دلایل محکمی انجام گیرد و برای خود فرد این دلایل روشن باشد.
توصیههای اجرایی:----------
فعالیت تکمیلی: --------------
پیوست:---------