انشا در مورد فرا رسیدن عید نوروز انشا در مورد خانه تکانی عید نوروز انشا در مورد مراسم نوروز مقاله انگلیسی در مورد عید نوروز انشا در مورد نوروز باستانی انشا طنز درباره عید نوروز تحقیق در مورد عید نوروز برای کودکان انشای انگلیسی در مورد تعطیلات نوروز

انشا عید نوروز – متن توصیفی، ادبی – متن شاعرانه و زیبا در مورد بهار و شروع سال نو

برای پایه تحصیلی :  نوجوانان

موضوع انشا : انشا ادبی در مورد بهار و شروع سال نو 

مقدمه :بهار یعنی شکوفایی، طراوت ، سرزندگی بهار یعنی همیشه میتوان دوباره از اول شروع کرد 

اینبار بهار می خواهد با کوله باری از سبزی،طراوت و خاطرات دیرینه ای که یکسال انتظارش را می کشیدم پابه جهان بگذارد ،بهار می خواهد بیاید و من باید در قلبم خانه تکانی کنم، تمام کینه ها را از روی  پرده های امید قلبم بشویم و با دستمال صبوری بر روی کتابی که پراز محبت های سرد شده است بکشم تا غباری از دشمنی و جنگ و جدال باقی نماند و پرنده ی اسیر قلبم را از قفس آزاد کنم.

انشا ادبی در مورد بهار و شروع سال نو 

بهار می خواهد با تیرکمان محبت،تیر مرخصی دادن به زمستان را بزند و زمستان باید کوله باری که سراسر سردی و قطره های مروارید ی بود را بردارد و به انتظار سال دیگر بماند ،کتاب سرنوشت زمستان را در گوشه ای از صندوقچه ی قلبم می گذارم و قفلی محکم بر آن می زنم ، کلاف زندگی ام را با بهار ،با چهچه بلبلان و پروار پروانه های زیبا و رنگارنگ می بافم ،با مداد طراوت تخته ی قلبم را با کلمه ای به نام بهار آشنا می کنم و بر روی دفتر خاطرات زندگی ام با خودکار عشق و علاقه کلمه ی بهار را می نویسم ، چتر اندوه را می بندم و به امید آمدن بهار از جاده ی عاطفه می نشینم ،

انشا ادبی در مورد بهار و شروع سال نو 

گویی نسیم ملایم اکنون چهره ام را نوازش می کند و طنین زیبایش در  گوشم نواخته می شود ،خیاط ماهری می خواهد لباسی برای دنیا درست کند لباسی با گلهای رنگارنگ ،آنگونه که من دوست دارم.چراغ کلبه ی قلبم را با مهربانی روشن می کنم و پرچین های آن را با عطر و بوی بهار معطر می کنم، اینک همه با هم به استقبال بهار می رویم